Kasulik

Kas Sina teed neid 10 asja, et oma meeleolu püsti hoida?

Kui inimene tunneb end masenduses, stressis või pidevalt kurvana, siis ei tooda inimese aju piisavalt dopamiini. Dopamiin on neurotransmitter, mis tekitab mõnusa heaolu ja naudingutunde.

Kuidas aga dopamiini oma ajus juurde toota?
Anname 10 lihtsalt nippi selleks.

 1. Kuula muusikat.
Muusika stimuleerib dopamiinitaset ajus. Lisaks on uuringuid, mis näitavad, et tänu stimuleerimisele vabastab muusika kuulamine dopamiini.

2. Liigu!
Jah, keha saab kasu, aga tegelikult saab seda ka Sinu aju. Vaid 10 minutiti liikumist päevas on piisav, et tunda ennast paremini. Sport ja liikumine on dopamiinitaseme tõusul võtmesõna.

3. Mediteeri.
Teaduslikud uuringud on tõestanud, et meditatsiooni ajal dopamiini tase tõuseb kuni 65% ja lisaks aitab meditatsioon lasta lahti stressist. Tänutunne, mis vallandub, stimuleerib omakorda dopamiinitaset.

4. Päike.
See pime aeg on kohe ees. Kuna päikest vähe, siis soovitame kasutada iga võimalikku hetke ära.

5. Piisav uni.
Just unepuudus toob endaga kaasa dopamiinitaseme alanemise.

 

 

6. Vähem suhkrut.
Sinu ajus olev dopamiin saab suhkrust kiirelt hoogu, kuid sama kiirusega kulutab ta selle ka ära. Suhkur häirib dopamiini tegevust ajus.

7. Vitamiinid ja mineraalid.
Selleks, et kehas oleks piisavalt energiat ja tuju oleks hea, vajab organism piisavalt vitamiine ja mineraale. Magneesiumi-, raua-, B ja D- vitamiini puudus takistab dopamiinitaseme normaliseerumise ajus.

8. Valgud.
Sisaldavad aminohappeid, mis aitavad kaasa psüholoogilisele heaolule. Aminohapetes on türosiini, mis soodustab mõtlemist ja loomingulist. Samuti parandavad valgud kognitiivseid protsesse.
Türosiidi sisaldavaid toiduained on mandlid, banaanid, kapsas, roheline teen, pählid, rosmariin- ja kõrvitsaseemned, kurkum ning vesimelon.

9. Väldi küllastunud rasvasid.
Nendega häirite dopamiinitaset, samuti närvisüsteemi ja rikute ära enesetunde ning teotahte.

10. Probiootikumid.
Soolestikus on palju närvirakke,, mis toodavad keemilisi sõnumeid nagu dopamiin. Probiootikumide tarbimine reguleerib soolestiku mikrobiootat ja võimaldab seega võidelda stressi ja depressiooniga.

Ja nii lihtne ongi oma meeleolu üleval hoida.