Kasulik

Probleemid paradiisis?

Esmalt soovime HR Agency meeskonnaga kummardada kõigi meie tänaste koostööpartnerite ja töötajate ees, sest tänu teile oleme saanud sisse suure hoo ja muuta mitme ettevõtte ning inimese tulevikku selle parimas tähenduses.

Võimaluse juhtida müüki ja otsida partnereid meie ettevõttesse, olen saanud suure võimaluse kohtuda paljude erinevate ettevõtetega ja mainekate nimedega. Olen piilunud mitmetesse säravatesse kontoritesse, süsteemsetesse ladudesse ja hämmastavatesse tootmistesse. See on selle töö üks kõige põnevam osa – näha, kuidas kõik saab alguse, kuidas toimivad süsteemid ja milline side on tööandjal ning töötajal.

Kuid see ei ole seda, mida teiega jagada sooviksin. Hoopis murekohti koosoleku saalist. Soovin tuua teieni motivatsiooni ja pingutused, mida ettevõtted teevad, kuid tulu puudub.

Milleks? Just siis saavad töötajad näha, mida tunneb tööandja, personalijuht ja ehk näevad mõned kandidaadid enda silmas palki, mitte tööandja silmas pinda.

Loetlen mõned tüüpilisemad probleemid.

  1. Töövestlustele mitte ilmumine.

Tihti kuulen, et tööle kandideerija ei saanud tagasisidet, kuid enamus kandideerijatest ei ilmu isegi kohale. Tööandja teeb enamasti vestlusi ühe kaupa, hoolimata sellest, mitu ametikohta täita on tarvis. Broneerib selleks ruumi ning arvestab selleks kuluva ajaga. Ma ütlen julgelt, et rohkem kui 50% tööotsijatest ei ilmu isegi kohale. Kurb!

HR Agency näide: leppisime kokku grupivestluse 22 inimesega (töökohti pakkuda ca 10), kohale tulnud tööotsijate arv oli 7.

  1. Hüved ja boonused.

Tööandjad pakuvad üha enam erinevaid hüvesid ja boonuseid: vorstiraha jaanidel, tasuta toit, võimalused sportimisel, ühisüritused, jõulupreemiad, koolikoti boonus, hambaravihüvitis, tööjuubelid, sünnipäevad – see nimekiri on pikk, mida kuulnud olen. Loomulikult on see ääretult tore ja võiks olla töötajale rõõm, kuid tänaseks on muutunud enamus nendest hüvedest enesestmõistetavaks ja isegi võiks kurta. Miks? Ehk on vaja meelde tuletada, et vanasti töötasid inimesed vaid palga eest. Kõik muu on lisa, mida tihti pole isegi lepingus. See on ettevõtte otsene lisakulu, mis vähendab käivet. Samuti tuleks mõelda, et lisaks sellele on ettevõttel kõikide hüvede pealt vaja maksta makse. Kuidas nüüd tundub? Kõlab siiski nagu hüve, mille eest võiks tänulik olla?

  1. Suvepäevad. Talvepäevad. Sama lugu koolitustega.

Mäletate seda üritust, mille jaoks tegevjuht nina veriseks tõmbab ja kõikidele meelepärane soovib olla? Suvepäevad on ilmselt kõige tüüpilisem näide, mis võiks kõnetada kõiki. See on loodud ühiseks meeldiva aja veetmiseks ja kasvatab ühtset meeskonda. Kuid tõsiasi on see, et ca pooled ei leia aega ega tahtmist osalemiseks. Jah, see ei ole kohustuslik, kuid suvepäevade ära jätmisel on vingumürgitus kiirelt tulema.
Minu korralduskogemus näitab, et suve- ja talvepäevad on ideaalne võimalus viia meeskond kokku. Kontor ja tootmine sulandub. Tuletan meelde, et selliste ürituste taga on suur töö ja vaev ning iga osavõtt teenib selle tasa.

 

 

Nimekiri läheb veel edasi…

Võiksin nimetada veel mitmeid asju ja olukordi, mida kohtumistel olen kuulnud. Kasvupinnas on tööandjatel igatahes viljakas ja häid tööandjaid on palju. Töötajal tuleks vaid süveneda ja osata hinnata väärtusi rohkem.

Meie töö siin on leida need viljakad põllud, tuua tööotsijale infot selle kohta ja tutvustada häid tööandjaid, kes jäänud tihti tagataustale.

Teeme siit ka üleskutse!

– Tööandja, kui tunned ennast ära, siis anna meile julgelt märku. Toome teie ettevõtte tagasi kaardile. Toome panused nähtavale ja viime teid kokku tublide töötajatega.

– Töötaja, kui otsid tööandjat, kelles peitub nii palju, siis anna meile sellest teada. Meie teame selliseid ettevõtteid ja juhatame teid kenasti kohale.